Truskawki dla biegaczy

Niedawno czytałem relację z maratonu, w której uczestnik osławił ukochaną, która na mecie czekała nań z truskawkami. Twierdził, że działają zbawiennie na biegacza, szczególnie po maratonie. Postanowiłem sprawidzić, czy miał jakieś podstawy aby tak twierdzić. Przeszperałem wartości odżywcze truskawek w sieci i oto co znalazłem:
W truskawkach znajdziemy:
  • Beta karoten – źródło witaminy A
  • Witaminy B1 i B2
  • Witamina C – więcej niż w cytrynie!
  • Żelazo
  • Wapń
  • Potas
  • Magnez ( nie magnes:P )
  • Mangan
  • Błonnik, w tym błonnik rozpuszczalny
  • Bromelinę, działającą przeciwzapalnie, ułatwiającą usuwanie toksyn z organizmu, i przyspieszającą trawienie
  • ~30 kcal na 100g – tyle co marchew

 

Ich niska kaloryczność i wartości odżywcze czyni je doskonałą przekąską nie tylko dla biegacza. a dla sportowca truskawki będą doskonałym uzupełnieniem elektrolitów i mikroelementów, a przy tym wspomogą regenerację przez swoje przeciwzapalne i detoksykacyjne właściwości. Sezon na nie właśnie się zaczął, więc na pewno będą obowiązkowym składnikiem mojego posiłku po treningu. Na zdrowie 🙂
Dla erudytów: